Lunch Day, czyli darmowy lunch dla pracowników w wybrany dzień. Brzmi jak marzenie każdego zespołu i… utrapienie pracodawcy? Niekoniecznie! Okazuje się, że darmowy posiłek sponsorowany przez firmę raz w tygodniu to doskonała okazja nie tylko do darmowego obiadu, ale i wspólnej integracji. I to całego zespołu. Skąd to wiemy? Od pracowników Webankiety, którzy w każdą środę jedzą wspólnie lunch stawiany przez firmę i zamawiany przez portal lunchroom.pl.

Webankieta to największa w Polsce platforma online, dzięki której możliwe jest tworzenie ankiet internetowych i przeprowadzanie badań, a także zarządzanie nimi i ich kompleksowa analiza. Klientami platformy są badacze opinii, uniwersytety, a przede wszystkim – firmy i ich działy (marketingu, HR, PR itd.) zajmujące się badaniem satysfakcji klientów czy pracowników. Zespół Webankiety liczy kilkanaście osób, tworzy go m.in. dział supportu, programiści, dział marketingu czy sprzedaż. Z narzędzia korzysta obecnie ponad 2500 klientów, m.in.: ING Bank Śląski, PKO Ubezpieczenia, Warta, Medicover czy Enea.

Skąd wziął się pomysł na Lunch Day?

Przez żołądki do serca. Stare jak świat, ale dalej prawdziwe. Nie macie wrażenia, że podczas wspólnych lunchów nawet napięta atmosfera w firmie staje się luźniejsza, znika stres i pojawia się okazja do rozmowy na prywatne tematy?

Ula Niepewna
Content Manager w Webankiecie:

Zdarzało się, że zamawialiśmy jedzenie online wspólnie, ale ciężko było zebrać w tym samym czasie całą firmę. Odkąd istnieje u nas Lunch Day wszyscy wiedzą, że w ten jeden dzień w tygodniu można swobodnie usiąść i pogadać przy jakimś dobrym jedzeniu. Środa to w Webankieta dzień dobrego jedzenia i dobrego humoru.

Idea Lunch Day narodziła się w USA. To tam po raz pierwszy właściciele firm wpadli na pomysł, aby raz w tygodniu wszyscy pracownicy firmy zamówili wspólnie dostawę jedzenia i zintegrowali się w miejscu pracy. W Polsce pomysł na Lunch Day przyjął się stosunkowo niedawno. Wspólny lunch przybiera różne formy – od zwyczajnego spotkania przy stole w sali konferencyjnej czy kuchni, po krótkie, grupowe meetup-y w trakcie których mogą zostać zaprezentowane materiały edukacyjne i prowadzone krótkie szkolenia.

Co możesz zyskać proponując pracownikom darmowe jedzenie?

Wśród największych zalet Lunch Day, które wymieniają pracownicy Webankiety wyróżnić można:

Środa to ulubiony dzień nie tylko pracowników, ale i… szefostwa. Tego dnia można mieć pewność, że w firmie pojawią się wszyscy pracownicy. Dlatego to idealny czas na zorganizowanie spotkania, przeprowadzenie szkolenia itp.

Czy tylko dla firm takich jak Webankieta?

Przemysław Paładiczuk
Customer Support w Webankiecie:

Specyfika naszej pracy polega na tym, że często pracujemy w różnych godzinach, a czasami nawet i w różnych miejscach. Lunch Day to czasem jedyna okazja na zebranie całego zespołu w firmie – w konkretnym dniu i godzinie. Można wtedy przy okazji nadrobić zaległości, wymienić się uwagami na temat pracy itp.

Idea Lunch Day narodziła się w USA i stała się popularna wśród firm z branży IT. Tak jak i w Webankiecie, w tych firmach często pracownicy mijali się, ze względu na pracę zdalną, wyjazdy czy pracę w niestandardowych godzinach. Dlatego lunch był doskonałą okazją do integracji zespołu i zgromadzenia wszystkich w tym samym czasie i miejscu. Nie oznacza to jednak, że z Lunch Day nie mogą skorzystać firmy, których pracownicy spotykają się a co dzień czy pracują w standardowych godzinach. To doskonały pomysł dla wszystkich – niezależnie od branży czy wielkości firmy. Lunch Day może być nagrodą dla konkretnego działu w korporacji np. za wdrożenie skomplikowanego projektu lub po prostu – stanowić jeden z benefitów dla pracowników, tak samo docenianych jak karta multisport czy bilety do kina. A może nawet bardziej 🙂

Darmowy lunch to dla mnie coś znacznie fajniejszego niż np. karnet na siłownie. W ten jeden dzień w tygodniu atmosfera w firmie jest naprawdę fajna, a poza tym mam okazję bliżej poznać ludzi, z którymi pracuję. Już nie jeden raz zdarzyło się, że po wspólnym lunchu umawialiśmy się wszyscy na wieczorne wyjścia czy integracje.

Wydatek, który się opłaci, czyli co na to księgowość?

Piotr Sadowski
CEO Webankieta:

Pomysł wydaje się strzałem w dziesiątkę – przynajmniej dla pracowników i szefostwa. Ale… co na to księgowość? Decydując się na korzystanie z lunchroom.pl nie będziesz miał z tym żadnego problemu.

Nie tylko sama idea Lunch Day, ale i sposób rozliczania darmowych posiłków z księgowością przekonało nas do wejścia w ten projekt.

Zostało to rozwiązane w bardzo wygodny i prosty sposób – raz w miesiącu otrzymujemy od Lunchroom.pl zbiorczą fakturę. Nie musimy martwić się rozliczaniem co tydzień i tym, w jaki sposób to zrobić.

Współpraca z Lunchroom powoduje, że pod koniec każdego miesiąca firma otrzymuje fakturę tytułem “Usługi cateringowe” 8% VAT. To bardzo ważny element wyróżniający portal na tle konkurencji – posiłki zamawiane przez Lunchroom, księgowane jako usługa cateringowa, stanowią koszt uzyskania przychodu firmy, co pozwala odliczyć VAT. Oznacza to, że ostateczny koszt dla firmy jest dużo mniejszy niż kwota którą otrzymał pracownik.

Jak LUNCH Day to tylko na… Lunchroom

Oczywiście – darmowy lunch dla pracowników możesz zorganizować sam – zadzwonić do ulubionej restauracji, a nawet do niej pojechać, pozbierać zamówienia od pracowników, rozliczać faktury i tak dalej. Ale… po co? Na lunchroom.pl zrobisz to kilkoma kliknięciami myszki, a to Twoi pracownicy sami zdecydują co i gdzie będą chcieli jeść. Platforma umożliwia dzielenie kosztu jednego dania (świetnie sprawdza się w przypadku dzielenia pizzy czy zestawu sushi!), a Tobie daje wgląd w to kto dokonał zamówienia, a komu trzeba przypomnieć o wyborze ulubionego dania.

W Lunchroom na złożenie zamówienia i zaproszenie pracowników do zamawiania dań z wybranej restauracji poświęcisz zaledwie kilka minut – wystarczy kilka kliknięć. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, dotyczące sposobu składania zamówień czy płatności zapoznaj się z instrukcją lub napisz do korzystając z formularza kontaktowego na stronie.